Goede teksten voor je website? Zeg waar het op staat!

DSCF1245Vind jij lezen op een computer ook zo vervelend? Ik wel. En ik ben niet de enige. Vooral als ze op zoek zijn naar iets specifieks willen de meeste mensen geen lappen tekst hoeven doorworstelen. Als ondernemer moet je je dat realiseren als je teksten schrijft of laat schrijven voor je website.

Een paar seconden

Hoe enthousiast je ook bent over je bedrijf, je product of dienst en hoe graag je er ook alles over wilt vertellen; laat je niet te veel meeslepen. Iedere dag nemen honderden, of zelfs duizenden mensen plaats achter hun computer op zoek naar jouw aanbod. Komen ze op jouw website terecht en vinden ze niet binnen een paar seconden waar ze naar op zoek zijn, dan ben je ze kwijt. Meestal voorgoed. Vergeet dus de plichtplegingen en benoem meteen wat jouw bedrijf te bieden heeft. Een internetter die op zoek is naar een tweedehands auto en eerst jouw verhaal aan moet horen over hoe je in de autobranche terecht gekomen bent en hoe leuk je die handel vindt, gaat nooit jouw aanbod aan tweedehands auto’s bekijken.

Meteen raak

Doe je potentiële klanten en jezelf een plezier: val met de deur in huis. Als mensen op internet meteen zien wat ze aan je hebben, is de kans veel groter dat je hun aandacht vasthoudt. Die enthousiaste verhalen komen later wel. Onder het genot van een kopje koffie bijvoorbeeld.

 

Met een goede hometekst vang je meteen de aandacht van de bezoekers van je website.

Met een goede hometekst vang je meteen de aandacht van de bezoekers van je website

 

Hulp of advies nodig? Neem contact op met Esther schrijft copywriter Tilburg.

U kunt geen reactie plaatsen.